loading...
مجله اینترنتی 7 ایرونی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ایمیل های شما برای شرکت در مسابقه 6 352 shahram
هدر لایه باز با موضوع تفریحی سری اول 0 196 shahram
4 کد کاربردی و مفید برای وبلاگ یا وب سایت 0 155 shahram
کد بنر گوشه باقابلیت مخفی کردن بنر و باز شدن لینک 0 110 shahram
کد اسلایدر زیبای آخرین نظرات 0 148 shahram
ابزار گوگل پلاس حرفه ای و زیبا 0 146 shahram
کد تبلیغات متنی برای تمام سیستم ها 0 162 shahram
دربی تهران (( بنظر شما کدوم تیم میبره؟ )) 1 158 shahram
ایجاد امکانات در انجمن 0 110 shahram
سایت طراحیون مسدود شد 1 176 shahram
جلوگیری از کپی کردن مطالب 1 151 soft
عکس جدید امیر آقایی با ظاهری متفاوت در رودخانه 2 176 soft
ترول های با مزه سری اول 2 177 soft
تاپیک جامع سفارش کاور برای شبکه اجتماعی به رایگان 2 255 soft
کسی هست یه قالب خوب به من معرفی کنه 1 167 shahram
طراحی رایگان بنر برای کاربران انجمن 3 354 shahram
نوشته بصورت نئون 0 119 shahram
حرکت متن در نوار وضعیت 0 94 shahram
بارش برف 0 98 shahram
پیام خوش امد گویی 0 100 shahram
کد قفل کردن راست کليک 0 90 shahram
دانلود اکشن حرفه ای برای زیباتر کردن عکس 0 109 sam17
قالب کامل عکس چت 0 141 shahram
قالب کامل ربو چت (robochat) برای چت روم 0 110 shahram
اسکریپت وبلاگدهی وطن بلاگ نسخه 4.1 همراه با آموزش نصب 0 98 shahram
میگم یه وقت زشت نباشه ! ( طنز ) 2 149 shahram
تصادف وحشتناک تریلی با 25 خودرو در تبریز !+ تصاویر 2 142 shahram
دوست داری تو کدوم موقعیت باشی ( طنز ) 2 158 shahram
اوباما رو ببین !!! 2 135 shahram
اگه می تونی این جمله ها رو تکرار کن !!! 1 91 morebi
علیرضا بازدید : 108 1392/11/18 نظرات (0)

حسین جعفریان، فیلمبردار خوب سینمای ایران فارغ التحصیل رشته فیلمبرداری از مدرسه عالی سینما و تلویزیون است. کارش را از تلویزیون به عنوان فیلمبردار و کارگردان شروع کرد و بعد به عنوان فیلمبردار و مدیر فیلمبرداری وارد سینما شد. اولین فیلمش در سینما را قبل از انقلاب فیلمبرداری کرد اما مدت طولانی بیکار بود تا سال 1363 با فیلمبرداری «تاتوره» به سینما برگشت.

حسین جعفریان

حسین جعفریان فیلم های خوب و فیلمبرداری های درخشان کم ندارد اما بعد از موفقیت فیلم «درباره الی» اصغر فرهادی، نام جعفریان برای عامه مردم هم تبدیل به یک اسم آشنا شد. امسال سه فیلم در جشنواره دارد: «چ» حاتمی کیا و «پنجاه قدم آخر» پوراحمد فیلم های جنگی هستند و «رستاخیز» هم که یک پروژه بزرگ درباره عاشور است.

به نظر می رسد امسال جعفریان با این پروژه های بزرگی که در آنها کار کرده، خیلی به گرفتن سیمرغ نزدیک است. کارش در «چ» که درخشان بود و در «رستاخیز» هم با استفاده از تکنولوژی های جدید سینمایی تصاویر بدیعی خلق کرده است.



احمدرضا درویش

احمدرضا درویش، استاد ساختن پروژه های پرهزینه است. وقتی سال 1382 «دوئل» را با هزینه میلیاردی ساخت در سینمای ایران کسی اسم پروژه میلیاردی هم به گوشش نرسیده بود. معلوم نبود چرا برای صداگذاری دالبی فیلم به خارج از کشور رفتند و کلی هزینه کردند چون هنوز سیستم خیلی از سینماهای ایران دالبی نشده بود. خیلی ها معتقد بودند بهتر بود درویش به جای صرف هزینه پروژه روی جزئیات فنی فیلم به فیلمنامه بیشتر دقت می کرد با این همه باید اعتراف کرد که «دوئل» از نظر سکانس های جنگی یک سر و گردن از همه محصولات ایران بالاتر بود و تا همین امروز (به استثنای فیلم «چ» که در جشنواره دیدیم) بهترین صحنه های جنگی سینمای ایران را دارد. درویش از سال 1368 با فیلم «آخرین پرواز» کارش را در سینما شروع کرد.

در طی همه این سال ها فقط 8 فیلم ساخته که عجیب هم نیست چون مراحل تحقیق روی همین فیلم آخرش که امسال به نمایش درمی آید از اواسط فیلمبرداری «دوئل» شروع شده بود. سال 1373 با «کیمیا» برای مردم و منتقدان تبدیل به یک کارگردان کاربلد شد. درویش حتی در فیلمی مانند «متولد ماه مهر» که بیشتر وجهه سیاسی دارد هم سراغ مناطق جنگی می رود. می گویندکارگردانی اش در «رستاخیز» حیرت انگیز است.

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان فعالیت هنری خود را از سال 1370 با بازی در فیلم های کوتاه آغاز کرد و با فیلم «دمرل» در سال 1372 به کارگردانی یدالله صمدی به سینمای حرفه ای راه یافت. پس از آن از سال 1379 به فعالیت در تلویزیون هم پرداخت و در سمت های مختلفی همچون بازیگر، تهیه کننده، مدیر تولید و طراح صحنه و لباس در کارهای مختلف تلویزیونی حضور داشت.

قائمیان علاوه بر فعالیت های سینمایی وتلویزیونی، بازیگری و کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه هنری خود دارد. یکی از شخصیت های مهم واصلی فیلم «رستاخیز» درویش است که گریم سنگینی همدارد و بازی متفاوتی در فیلم ارائه داده است.

اطلاعات عمومی

خلاصه داستان

روایتی درباره واقعه عاشوراست که با همراهی بکیر (فرزند حر ابن یزید ریاحی) به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت را دربر می گیرد.

حاشیه

- در حالی که به نظر می رسد سینمای ایران باید از نظر فیلم های مذهبی درباره اسلام تاریخ غنی داشته باشد ولی واقعیت آن است که تعداد فیلم هایی که در این رابطه ساخته شده اند و قابل تامل هم هستند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسند. مهمترین شان هم که همه می دانید «روز واقعه» شهرام اسدی براساس نوشته بهرام بیضایی است. حالا قرار است «رستاخیز» پروژه بزرگ و به عبارتی فاخر سینمای ایران باشد.

- یکی از معدود فیلم های تاریخ سینمای ایران است که به سراغ استفاده به جا و مناسب از تکنیک CGI رفته است و با مطالعه وشناخت توانایی های این تکنیک و پیش نیازهای آن، مراحل فنی کار در خارج از ایران انجام می شود. شیوه فیلمبرداری این پروژه 35 میلیمتری، اسکوپ با صدای دالبی دیجیتال است. مطالعه «روز رستاخیز» از اواسط تولید «دوئل» در سال 81 آغاز شد.

- پس از بیش از یک سال پیش تولید، این پروژه همزمان با اربعین امام حسین (ع) (16 بهمن 1388) کلید خورد. پروژه ای که درویش 3 سال را صرف تحقیق و نگارش فیلمنامه و یک سال هم صرف فیلمبرداری اش کرد.

- فیلم در بیش از 250 جلسه در شهرهایی چون شهداد کرمان، اصفهان، شاهرود، رباط کریم و تهران فیلمبرداری شد و روز 12 دی ماه 89 فیلمبرداری آن به اتمام رسید اما انجام مراحل فنی آن تا امسال طول کشیده بود.

- ساخت موسیقی این فیلم برعهده استیفن واربک برنده اسکار است، کسی که گفته در صورت بردن سیمرغ بلورین جشنواره فجر آن را در کنار اسکارش قرار خواهد داد.

- جلوه های ویژه رایانه ای فیلم برعهده شرکت MULINAR از کشور انگلستان است.



چهره ها

- بازی بابک حمیدیان در فیلم یکی از کارهای شاخص کارنامه او می شود. حمیدیان با نقش های متفاوتی که در فیلم درویش و «چ» حاتمی کیا ایفا کرده، امسال نه تنها یک بازیگر پرکار که یکی از بهترین بازیگران مرد سینمای ایران شده است.

- مدت فیلم دو ساعت و نیم است و یک چهره جدید هم به سینمای ایران معرفی می کند: آرش آصفی. آصفی نقش «بُکیر» فرزند حر بن یزید ریاحی را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد. «روز رستاخیز» از 24 بازیگر که نقش های پیش برنده را به عهده دارد بهره برده و حدود 40 بازیگر دیگر وهفت بازیگر زن و مرد مهمان، مقابل دوربین حسین جعفریان مدیر فیلمبرداری و علی برازنده فیلمبردار رفته اند.

- در «روز رستاخیز» بازیگرانی از عراق، کویت، لبنان و سوریه بازی کرده اند که معروفترین بازیگر عرب این فیلم جمال سلیمان بازیگر مشهور سوری است ودر کنار او طلعت حمدی، رضوان عقیلی و فواد سرور از سوریه، داود حسین از کویت، یوسف شکرجی از عراق و فواد ابراهیم از لبنان ایفای نقش کرده اند.

درباره هزینه ساخت فیلم

- تقی علیقلی زاده، تهیه کننده «رستاخیز» در مورد جلب مشارکت سرمایه گذاران فیلم می گوید: «با توجه به بودجه فیلم «رستاخیز» که در قواره سینمای ایران، به خصوص بخش خصوصی، بسیار زیاد است و نیز با اصرار ما در موسسه فرهنگ تماشا مبنی بر پرهیز از بودجه های دولتی و تلاش برای جذب سرمایه بخش خصوصی، سعی کردیم با طراحی بسته های توجیهی در زمینه های موضوعی، ساختاری، فنی و اقتصادی، نظر صاحبان سرمایه علاقمند به اینگونه مضامین را در کشورهای مختلف جلب کنیم.

در این کار متخصصان و مشاوران متعددی در زمینه نگارش طرح توجیه اقتصادی، تحلیل اجتماعی و فرهنگی و ... ما را یاری دادند و در یک تلاش گسترده میدانی، سرمایه گذارانی از کشورهای متعدد با سهامی بیش از 50 درصد جذب این کار شدند.»

- درباره حضور بازیگرن خارجی و تدوینگر، آهنگساز و صداگذار اروپایی در فیلم، تهیه کننده فیلم گفته است این اتفاق به این دلیل افتاده که بازار اصلی فیلم «رستاخیز» همه کشورهای اسلامی هستند.

همه نام های فیلم

فیلم «رستاخیز» به سه زبان و با سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد؛ زبان اصلی «رستاخیز» فارسی خواهد بود و به زبان های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد. علاوه بر «رستاخیز» که نام فارسی فیلم است. «یوم الحریه» (روز آزادی) نام عربی فیلم و «He who said no» (آن که گفت نه) نام انگلیسی فیلم خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1162
  • کل نظرات : 304
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 789
  • آی پی امروز : 117
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,085
  • باردید دیروز : 675
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 4,632
  • بازدید ماه : 11,853
  • بازدید سال : 74,316
  • بازدید کلی : 1,404,601