loading...
مجله اینترنتی 7 ایرونی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ایمیل های شما برای شرکت در مسابقه 6 350 shahram
هدر لایه باز با موضوع تفریحی سری اول 0 196 shahram
4 کد کاربردی و مفید برای وبلاگ یا وب سایت 0 154 shahram
کد بنر گوشه باقابلیت مخفی کردن بنر و باز شدن لینک 0 110 shahram
کد اسلایدر زیبای آخرین نظرات 0 148 shahram
ابزار گوگل پلاس حرفه ای و زیبا 0 145 shahram
کد تبلیغات متنی برای تمام سیستم ها 0 162 shahram
دربی تهران (( بنظر شما کدوم تیم میبره؟ )) 1 157 shahram
ایجاد امکانات در انجمن 0 110 shahram
سایت طراحیون مسدود شد 1 175 shahram
جلوگیری از کپی کردن مطالب 1 151 soft
عکس جدید امیر آقایی با ظاهری متفاوت در رودخانه 2 174 soft
ترول های با مزه سری اول 2 177 soft
تاپیک جامع سفارش کاور برای شبکه اجتماعی به رایگان 2 254 soft
کسی هست یه قالب خوب به من معرفی کنه 1 166 shahram
طراحی رایگان بنر برای کاربران انجمن 3 354 shahram
نوشته بصورت نئون 0 118 shahram
حرکت متن در نوار وضعیت 0 94 shahram
بارش برف 0 97 shahram
پیام خوش امد گویی 0 100 shahram
کد قفل کردن راست کليک 0 90 shahram
دانلود اکشن حرفه ای برای زیباتر کردن عکس 0 108 sam17
قالب کامل عکس چت 0 140 shahram
قالب کامل ربو چت (robochat) برای چت روم 0 109 shahram
اسکریپت وبلاگدهی وطن بلاگ نسخه 4.1 همراه با آموزش نصب 0 97 shahram
میگم یه وقت زشت نباشه ! ( طنز ) 2 148 shahram
تصادف وحشتناک تریلی با 25 خودرو در تبریز !+ تصاویر 2 141 shahram
دوست داری تو کدوم موقعیت باشی ( طنز ) 2 156 shahram
اوباما رو ببین !!! 2 134 shahram
اگه می تونی این جمله ها رو تکرار کن !!! 1 90 morebi
علیرضا بازدید : 146 1392/11/06 نظرات (0)

\"بازیابی

واقعا هیچ چیز بدتر از این نیست که به صورت ناگهانی اطلاعات خود را از دست بدهیم. مخصوصا اینکه اطلاعات مهمی مثل اسناد مهم و فایل هایی باشند که امکان بدست آوردن مجددشان به هیچ وجه ممکن نباشد و یا به سختی انجام شود.

اما همیشه راهی وجود دارد تا بتوان اطلاعات را بازیابی کرد. گاهی اوقات ممکن است تمام مشکل شما، بارگذاری نشدن ویندوز باشد که در این صورت کارمان بسیار راحت است. گاهی اوقات نیز مشکلات سخت افزاری باعث بارگذاری نشدن ویندوز می شوند که باز هم کار سختی پیش رو نخواهیم داشت.

 

البته باز هم تاکید می کنیم که هیچ تضمیمنی وجود ندارد که اطلاعات شما قابل بازیابی باشند. مثلا اگر هارد درایو کامپیوتر شما آسیب دیده باشد کارتان بسیار مشکل خواهد بود و اگر مشکل خیلی شدید باشد، به احتمال زیاد راهی برای بازیابی وجود ندارد یا حداقل بدون داشتن دانش و ابزارهای پیشرفته بازیابی اطلاعات نمی توان امیدی به بازیابی مجدد فایل ها داشت.

 

اما در این مطلب می خواهیم روش هایی که می توان فایل ها را از یک کامپیوتر از کار افتاده بیرون کشید را با هم بررسی کنیم.

 

بارگذاری کامپیوتر با استفاده از دیسک زنده لینوکس یا دیسک نصب ویندوز
اگر مشکلات سخت افزار کامپیوتر شما مانع از بوت شدن ویندوز می شود، این روش کار نخواهد کرد. اما اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری ویندوز بوت نمی شود، می توانید از نسخه های زنده لینوکس برای دسترسی به فایل های موجود روی هارد درایوتان استفاده نمایید. حتی با استفاده از دیسک نصب ویندوز نیز می توان به فایل ها دسترسی پیدا کرد. در ادامه با هم هر دو روش را بررسی می کنیم.

 

اگر سی.دی، دی.وی.دی یا فلش درایو لینوکسی دارید، کارتان راحت است. اما در صورتی که هیچکدام از این سه مورد را ندارید یا باید یکی از آنها را از بازار تهیه کنید و یا یکی بسازید. قبلا در مطلب ” همه آنچه که باید در مورد Live CD و Live USB لینوکس بدانید ” در مورد ساختن دیسک یا فلش درایو لینوکسی توضیح داده ایم.

 

اکنون دیسک یا فلش لینوکسی تان را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید. در صورتی که توانستید کامپیوترتان را با لینوکس بوت کنید این نشان می دهد که سخت افزار سیستم تان مشکلی ندارد و در واقع این ویندوز است که آسیب دیده است. حالا کافیست وارد محیط لینوکس شده و یک فلش درایو یا هارد درایو اکسترنال به سیستم متصل کنید. خیلی راحت می توانید پارتیشن های تان را مشاهده کرده و فایل های مورد نظرتان را به فلش درایو یا هارد اکسترنال متصل شده به سیستم انتقال دهید.

 

اما دیسک ویندوز کمی داستانش متفاوت است. برای شروع دیسک نصب ویندوز را روی سیستم قرار دهید. اگر همه چیز به درستی پیش برود با پیغام Press any key to boot from CD or DVD مواجه خواهید شد. در صورتی که این پیغام را مشاهده نکردید، باید تنظیمات بوت سیستم را تغییر دهید و اولویت اول آن را روی سی.دی یا دی.وی.دی قرار دهید.

 

\"بازیابی

 

حالا کلیدی را فشار دهید تا وارد محیط Windows Setup شویم. در ادامه روی لینک Repair your computer کلیک کنید.

 

\"بازیابی

 

در صورتی که از ویندوز ۸ استفاده می کنید، از منوی Troubleshoot زیر منوی Advanced options را انتخاب کرده و سپس Command Prompt را کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

\"بازیابی

 

اما در صورتی که از ویندوز ۷ استفاده می کنید گزینه Restore your computer using a system image you created earlier را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Next و سپس Cancel و مجددا هم Cancel را انتخاب کنید.

 

اکنون پنجره System Recovery Options ظاهر می شود. حالا روی گزینه Command Prompt کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

\"بازیابی

 

اکنون در خط فرمان دستور notepad را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که برنامه نوت پد باز می شود. شاید فکر کنید در این وضعیت نوت پد به چه درد ما می خورد؟ در واقع از طریق این برنامه می توانیم به فایل های روی سیستم دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فلش درایو یا هارد اکسترنال انتقال دهیم. برای انجام این کار کافیست در برنامه نوت پد روی گزینه File و سپس Open کلیک کنید.

 

\"بازیابی

 

اکنون پنجره انتخاب فایل باز می شود. قبل از شروع هر کاری از قسمت پایین پنجره و بخش Files of type گزینه All Files را انتخاب کنید تا همه فایل ها با هر فرمتی نمایش داده شوند.

 

\"بازیابی

 

توجه داشته باشید که روی هیچ فایل دبل کلیک نکنید. چون نوت پد سعی می کند تا آن را بارگذاری کند و کلا پروسه کاری ما را خراب خواهد کرد. اگر نوت پد هنگ کرد باید به در خط فرمان دستور taskmgr را تایپ کرده تا تسک منیجر ویندوز باز شود. در تسک منیجر روی نوت پد کلیک کرده و روی دکمه End task کلیک کنید.

 

\"بازیابی

 

دوباره مراحل بالا را طی کرده و سپس فایل های تان را روی یک فلش درایو یا هارد اکسترنال کپی کنید.

 

اما در صورتی که مشکل از سخت افزار شما باشد باید سراغ پیچ گوشتی بروید و کیس را باز کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کند باید با باز کردن پشت لپ تاپ هارد درایو را خارج کنید. این کار کمی تخصصی است و در صورتی که آشنایی کامل با آن ندارید بهتر است کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

 

در هر صورت باید هارد درایو را خارج کنید. اما قبل از شروع کار مطمئن شوید که جریان برق را از سیستم جدا کرده اید. حالا کابل را از هارد درایو جدا کنید

 

\"بازیابی

 

حالا هارد درایو را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و سیستم را روشن نمایید. حالا به راحتی می توانید به فایل های تان دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فش درایو یا هارد اکسترنال منتقل کنید.

 

\"بازیابی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1162
  • کل نظرات : 304
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 789
  • آی پی امروز : 98
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 672
  • باردید دیروز : 675
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 4,219
  • بازدید ماه : 11,440
  • بازدید سال : 73,903
  • بازدید کلی : 1,404,188