loading...
مجله اینترنتی 7 ایرونی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ایمیل های شما برای شرکت در مسابقه 6 348 shahram
هدر لایه باز با موضوع تفریحی سری اول 0 196 shahram
4 کد کاربردی و مفید برای وبلاگ یا وب سایت 0 154 shahram
کد بنر گوشه باقابلیت مخفی کردن بنر و باز شدن لینک 0 110 shahram
کد اسلایدر زیبای آخرین نظرات 0 147 shahram
ابزار گوگل پلاس حرفه ای و زیبا 0 145 shahram
کد تبلیغات متنی برای تمام سیستم ها 0 162 shahram
دربی تهران (( بنظر شما کدوم تیم میبره؟ )) 1 157 shahram
ایجاد امکانات در انجمن 0 110 shahram
سایت طراحیون مسدود شد 1 175 shahram
جلوگیری از کپی کردن مطالب 1 151 soft
عکس جدید امیر آقایی با ظاهری متفاوت در رودخانه 2 174 soft
ترول های با مزه سری اول 2 176 soft
تاپیک جامع سفارش کاور برای شبکه اجتماعی به رایگان 2 254 soft
کسی هست یه قالب خوب به من معرفی کنه 1 166 shahram
طراحی رایگان بنر برای کاربران انجمن 3 353 shahram
نوشته بصورت نئون 0 118 shahram
حرکت متن در نوار وضعیت 0 94 shahram
بارش برف 0 97 shahram
پیام خوش امد گویی 0 99 shahram
کد قفل کردن راست کليک 0 89 shahram
دانلود اکشن حرفه ای برای زیباتر کردن عکس 0 108 sam17
قالب کامل عکس چت 0 140 shahram
قالب کامل ربو چت (robochat) برای چت روم 0 109 shahram
اسکریپت وبلاگدهی وطن بلاگ نسخه 4.1 همراه با آموزش نصب 0 97 shahram
میگم یه وقت زشت نباشه ! ( طنز ) 2 147 shahram
تصادف وحشتناک تریلی با 25 خودرو در تبریز !+ تصاویر 2 141 shahram
دوست داری تو کدوم موقعیت باشی ( طنز ) 2 155 shahram
اوباما رو ببین !!! 2 132 shahram
اگه می تونی این جمله ها رو تکرار کن !!! 1 90 morebi
علیرضا بازدید : 111 1392/11/14 نظرات (0)

جشنواره سی و دوم فیلم فجر در حالی روز نخست اکران فیلم ها را پشت سر گذاشت که سینمای رسانه ها زیر بارش برف زمستانی هنوز گرمای مطلوب و شور و حال جشنواره ای را پیدا نکرده است.

 برج میلاد که با حضور هنرمندان، منتقدان و اهالی رسانه رسمی ترین مرکز اکران و قضاوت پیرامون فیلم های جشنواره محسوب و به همین جهت "کاخ جشنواره" خوانده می شود، دیروز و در نخستین روز دوره سی ودوم حشنواره، حال و هوایی زمستانی را تجربه می کرد.

ساعت 10 صبح شنبه 12 بهمن با اکران فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» جشنواره سی و دوم رسما در کاخ جشنواره آغاز شد. فیلمی که به دلیل متن و حاشیه آثار قبلی روح الله حجازی اگرچه در بخش خارج از مسابقه حضور داشت اما با استقبال منتقدان و اهالی رسانه در نخستین سانس اکران برج میلاد مواجه شد.

بعد از اتمام فیلم و برگزاری نشست فرصتی فراهم آمد تا مهمانان این دوره کاخ جشنواره فرصتی برای سرک کشیدن به گوشه و کنار کاخ پیدا کنند و بتوانند تدبیر میزبانان در چیدمان خدمات و امکانات را نسبت به دوره های قبل بسنجند.

پس از پذیرایی میان وعده اما اکران های بعد از ظهر کاخ با فیلم «عاشق ها ایستاده می‌میرند» آغاز شد که البته چندان بازتاب قابل توجهی در میان منتقدان و اهالی رسانه نداشت. یک فیلم اولی دفاع مقدسی که هم در داستان و هم در کیفیت پرداخت ضعف هایی داشت و بیشتر در حد یک ایده خوب برای فیلمسازی متوقف مانده بود.

پس از آن نوبت به تنها نماینده سینمای کودک در جشنواره رسید. فیلمی که البته بیش از آنکه «برای کودک» باشد، «درباره کودکان و نوجوانان» بود و به دلیل حال و هوای تلخ داستان هایش چندان جذابیتی برای مخاطبان کودک نمی تواند داشته باشد. فیلم «گنجشکک اشی مشی» البته فیلم قابل توجهی بود و از منظر اجتماعی می توان آن را یکی از آثار شاخص جشنواره امسال دانست.

چهارمین فیلم اکران شده در برج میلاد فیلم تازه بهرام توکلی بود. «بیگانه» فیلمی اقتباسی بود که فاصله ای قابل توجه از نظر کیفی با آثار قبلی بهرام توکلی داشت و به همین دلیل برخی منتقدان و مخاطبان نسبت به آن واکنش سردی نشان داند.

پس از آن و در سئانس 21:30 فیلم "سیزده" هومن سیدی روی پرده رفت. فیلمی به شدت مبتنی بر فرم که داستانی اجتماعی را با رویکردی مشابه آنچه پیشتر در فیلم "آفریقا" از همین کارگردان شاهد بودیم روایت می کرد. اکران های روز نخست کاخ جشنواره در ساعت 23 به پایان رسید تا شاید در روز دوم شاهد گرمای بیشتر و داغ شدن تنور جشنواره باشیم.



چهره‌ روز:
رخشان بنی اعتماد؛ بازگشت به میدان


روز دوم جشنواره سی و دوم با اکران یک فیلم کنجکاوی برانگیز آغار خواهد شد. فیلم «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد که در سازمان سینمایی دولت دهم با شرایط «شبه توقیف» مواجه بود. فیلمی که پروانه نمایش صادر شده برای آن اجازه نمایش عمومی فیلم حتی به صورت محدود را هم شامل نمی شد!
"
امروز اما روز رخشان بنی اعتماد در کاخ جشنواره است. منتقدان و اهالی رسانه امروز شاهد رونمایی از فیلمی تقریبا شخصی از این فیلمساز هستند. بنی اعتماد در "قصه ها" سراغ قهرمانان آثار گذشته خود رفته است و مروری بر حال و روز آن ها در شرایط امروز اجتماع داشته است.

رخشان بنی اعتماد با "قصه ها" سراغ شخصیت‌ها و قهرمانان اصلی فیلم‌هایی چون «خارج از محدوده»، «روسری آبی»، «زیر پوست شهر»، «گیلانه» و «خون بازی» رفته است تا پس از سالها بار دیگر روی پرده سینما ظاهر ‌شوند و  راوی «قصه‌ها»ی خود باشند.

رخشان بنی اعتماد قصه ها را سال گذشته در شرایطی مقابل دوربین برد که چند سالی از فعالیت سینمایی فاصله گرفته بود و حالا با قصه ها به میدان بازگشته است. آخرین فیلم بنی اعتماد پیش از این فیلم «خون بازی» بود که کاراکتر اصلی آن با بازی باران کوثری در همین «قصه ها» نیز حضور خواهد داشت.

حاشیه ها: چهره هایی که آمدند و بولتنی که نیامد!

روز اول جشنواره اما در کنار متن، حاشیه های متنوعی هم داشت. از حضور چهره های سینمایی مانند عادل فردوسی پور و پژمان جمشیدی در اکران صبحگاهی گرفته تا حضور پیشکسوت‌هایی چون حاتمی کیا و تبریزی در اکران فیملهای فیلمسازان جوان در دو سئانس پایانی.

از وعده های جالب توجه روابط عمومی جشنواره در ایام ثبت نام و صدور کارتهای مهمان برای کاخ جشنواره، کاهش دو سومی کارتهای صادر شده و طبیعتاً خلوت تر و تخصصی تر شدن فضای کاخ بود. وعده ای که در روز نخست جشنواره که طبق تجربه از خلوت ترین روزهاست، چندان نمودی نداشت و به خصوص در دو سئانس پایانی که فیلم های جدی تر اکران شد حتی شاهد کمبود جا برای سالن اصلی بودیم!

در کنار این وعده به ظاهر برزمین مانده، اما شرایط مساعد میزبانی و طراحی امکانات و خدمات در روز نخست جشنواره اتفاقی قابل تحسین در کارنامه روابط عمومی جشنواره بود.

مهمترین امتیاز کاخ جشنواره در این دوره حذف بازار فیلم از طبقه فوقاتی و استقرار امکانات مرتبط با پذیرانی در این طبقه است. این تمهید که هم معضل نبود جا برای گپ و گفت اهالی رسانه و منتقدان در دوره های قبل را تا حدود زیادی مرتفع کرده است امتیاز دیگری هم داشت.

مهمانان به جای ایستادن در صف شام و ناهار آن هم زیر بارش برف این امکان را داشتند که غذای گرم خود را در هم محیط سرپوشیده برج صرف کنند و از تماشای بارش برف از پشت شیشه ها لذت ببرند!

فارغ از این جزئیات که نشان دهنده برنامه ریزی دقیق تر مسئولان روابط عمومی جشنواره نسبت به دوره های قبل داشت اما عدم اطلاع رسانی صحیح درباره برنامه های روزانه و تمهیدات خدماتی (مانند محل استقرار سرویس‌ها و موارد دیگر) یکی از پاشنه آشیل های عملکرد جشنواره در این دوره بوده است که امیدواریم مختص روز اول باشد و دنباله دار نشود.

این ناهماهنگی به ویژه در زمینه زمان بندی و کمیت توزیع بولتن روزانه جشنواره نمود داشت؛ بولتنی که در واپسین ساعات روز، آن هم به صورت کاملاً محدود در کاخ رویت شد و تمام!



نکته روز: رونمایی رسمی از فیلم "ب.ز" در کاخ

یکی از حاشیه های رسانه ای پیرامون تولیدات سینمای ایران در روزهای منتهی به جشنواره سی و دوم انتشار فهرستی از فیلم هایی بود که گفته می شد با پشتیبانی مالی بابک زنجانی به سرانجام رسیده است.

رنجانی که از حاشیه سازترین چهره ها در میدان سیاست و اقتصاد در سال جاری بوده است اینگونه نامش وارد میدان فرهنگ هم شد و کار به جایی رسید که براساس برخی گزارش ها 6 فیلم از تولیدات حاضر در جشنواره امسال را منتسب به او دانستند.
"
از این میان البته سعید ملکان که با دو فیلم «آشغال های دوست داشتنی» در مقام مجری طرح و «بیگانه» را به عنوان تهیه کننده متقاضی حضور در جشنواره بود صراحتاً ارتباط مالی خود با بابک زنجانی را تکذیب کرد. به رغم این تکذیب اما ابهامات درباره نقش و میدان عمل این میلیارد جوان که این روزها در اوین به سر می برد، همچنان باقی ماند.

شب گذشته اما یکی از فیلم های منتسب به زنجانی رسماً مهر تإییدی بر این انتساب زد و در تیتراژ پایانی نام او را به عنوان سرمایه گذار فیلم ذکر کرد.

به این ترتیب تاکنون دو فیلم "سیزده" به کارگردانی هومن سیدی در کنار پروژه "نقش نگار" به کارگردانی علی عطشانی که از حضور در جشنواره بازماند، پروژه هایی هستند که رسماً با پشتوانه مالی و حمایت بابک زنجانی به سرانجام رسیده اند. باید منتظر ماند و دید تا پایان جشنواره چند فیلم دیگر به این فهرست افزوده خواهد شد.

قصه آدم‌ها از تهران تا ملبورن/ روز سینمای اجتماعی در کاخ

در روز دوم جشنواره سی و دوم فیلم فجر آثاری از رخشان بنی اعتماد، داوود بیدل، منوچهر هادی، هاتف علیمردانی و نیما جاویدی روی پرده کاخ جشنواره می رود که همگی در گروه فیلمهای اجتماعی قرار دارند.

دومین برگ از پرونده اکران های جشنواره سی و دوم در کاخ جشنواره در حالی ورق می‌خورد که دو فیلم قرار گرفته در سئانس ابتدایی و انتهایی بیش از سایر آثار کنجکاوی اهالی رسانه را برانگیخته اند و احتمالا با استقبال ویژه‌تری همراه باشند.

فیلم اول: قصه‌ها/ رخشان بنی اعتماد


همین که بعد از سال ها فیلمی به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در جشنواره فیلم فجر حاضر است مهمترین دلیل برای انتظار علاقمندان سینمای این فیلمساز برای تماشای «قصه ها» است. فیلمی که در شرایطی نامتعارف مقابل دوربین رفت و تنها بعد از پایان پروسه تولید بود که خبرهایی درباره کیفیت و محتوای داستانی آن در رسانه ها منتشر شد. خبرهای ابتدایی حتی حکایت از ساخت این فیلم بدون پروانه ساخت داشت.

بنی اعتماد اما برای اکران عمومی فیلمش بلافاصله درخواست پروانه نمایش کرد تا شائبه ای درباره تولید قانونی این فیلم باقی نباشد. این درخواست با پاسخی غریب از سوی مدیریت وقت سینما مواجه شد. سازمان سینمایی پروانه نمایشی برای قصه ها صادر کرد که بر مبنای آن کارگردان حتی اجازه اکران محدود فیلمش را هم نداشت و این به تعبیری معنای عدم صدور پروانه بود!



فیلم بنی اعتماد اما نادیده نماند و پس از نزدیک به دوسال و با تغییر در مدیریت سینما به بخش اصلی جشنواره فجر راه یافت. این فیلم در روز دوم جشنواره در سالن رسانه ها روی پرده می رود. فیلمی که خبرها حکایت از صدرنشینی آن در سینماهای مردمی تهران دارد.

فیلم «قصه ها» روایت هایی پراکنده از شرایط این روزهای قهرمانان آثار سابق بنی اعتماد است و بازیگران سرشناسی همچون محمدرضا فروتن، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، گلاب آدینه، مهدی هاشمی، فرهاد اصلانی، فاطمه معتمد آریا، پیمان معادی و باران کوثری در آن ایفای نقش کرده اند.

فیلم دوم: روزگاری عشق و خیانت

این فیلم که در بخش نوعی نگاه روی پرده می رود از آثار مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با موضوعی مرتبط با تاریخ معاصر ایران مقابل دوربین رفته است.

کارگردان فیلم آن را «ملودرامی نرم در دل تاریخ انقلاب» توصیف کرده که داستان آن را با همراهی روح الله شمقدری به رشته تحریر درآورده است. شمقدری که پیش از این تهیه کنندگی فیلم پرحاشیه «پایان نامه» را نیز برعهده داشت این بار نیز فیلم را از سوی موسسه مرآت هنر و با تهیه کنندگی خود به جشنواره ارائه کرده است.

میلاد کی مرام، همایون ارشادی، شهرزاد کمال زاده، نسرین مقانلو، سحر قریشی، حسن جوهرچی، جعفر دهقان، علی اوسیوند، آتش تقی پور و جمشید هاشم پور در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اتفاقی غیر منتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می کند، گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد، گذشته را که سال ها از مواجه با آن هراس داشته است.

فیلم سوم: زندگی جای دیگری است

منوچهر هادی دیگر برای مخاطبان تلویزیون با سریال «خداحافظ بچه» شناخته می شود. فیلمسازی که بعد از کارگردانی «یکی می خواد باهات حرف بزنه» ملودرام دیگری را برای روایت بر پرده سینما انتخاب کرده است.

«زندگی جای دیگری است» داستان مردی به نام داود، بهيار مجرب بيمارستان است كه بيماران مبتلا به مرگ را احيا مي‌كند اما حالا مرگ به سراغ او آمده است.

حامد بهداد، نیکی کریمی، يکتا ناصر، محمدحسين سيدزاده، رضا سخايي، اميد کماري، ثمين حاجي مختاري و پارسا پیروزفر بازيگران اين فيلم هستند.

اين سومين فيلم بلند منوچهر هادی بعد از «قرنطينه» و «يكی می خواد باهات حرف بزنه» است. فيلم قبلی او دو سال قبل در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد.



فیلم چهارم: مردن به وقت شهریور

کارگردان فیلم های فانتزی همچون «راز دشت تاران» و «یک فراری از بگبو» پس از ساخت فیلم «به خاطر پونه» و بازتاب مناسبی که در گیشه و از سوی منتقدان درباره آن داشت مسیر تازه ای را در فیلمسازی پیش گرفته است که محصول تازه این مسیر «مردن به وقت شهریور» است.
"
این فیلم تنها فیلم حاضر در بخش اصلی جشنواره با بازی حمید فرخ نژاد است. بازیگری که سال قبل توانست سیمرغ بهترین بازی از جشنواره سی و یکم را به خاطر استرداد از آن خود کند. در کنار فرخ نژاد هم بازیگرانی همچون هانیه توسلی، نازنین بیاتی و مارتین شمعون پور ایفای نقش کرده اند.

فیلم هاتف علیمردانی از آنجا که پس از فیلم موفق «به خاطر پونه» به جشنواره عرضه شده است احتمالا با استقبال اهالی رسانه مواجه شود. فیلمی اجتماعی با محوریت یک خانواده که با معضل کنکور مواجه هستند.

فیلم پنجم: ملبورن

یکی از فیلم اولی های ویژه جشنواره امسال است. فیلمی که هیچ سابقه مشخصی از کارگردانش در سینمای ایران در دست نیست اما یک تیم تولید کاملاً حرفه ای با او همراه شده است.

نیما جاویدی برای «ملبورن» از بازی پیمان معادی و مانی حقیقی به عنوان دو فیلمنامه نویس سخت گیر بهره برده است و در کنار این دو هم نگار جواهریان را در ترکیب بازیگران اصلی خود دارد. علاوه بر بازیگران نام هومن بهمنش در مقام مدیر تصویربرداری هم از اعتبارات این فیلم محسوب می شود. روایت فیلم داستان خانواده ای است که در آستانه سفر به ملبورن با حاشیه های ناخواسته ای مواجه می شوند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1162
  • کل نظرات : 304
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 789
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 211
  • باردید دیروز : 675
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,758
  • بازدید ماه : 10,979
  • بازدید سال : 73,442
  • بازدید کلی : 1,403,727