loading...
مجله اینترنتی 7 ایرونی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
ایمیل های شما برای شرکت در مسابقه 6 354 shahram
هدر لایه باز با موضوع تفریحی سری اول 0 197 shahram
4 کد کاربردی و مفید برای وبلاگ یا وب سایت 0 155 shahram
کد بنر گوشه باقابلیت مخفی کردن بنر و باز شدن لینک 0 111 shahram
کد اسلایدر زیبای آخرین نظرات 0 148 shahram
ابزار گوگل پلاس حرفه ای و زیبا 0 146 shahram
کد تبلیغات متنی برای تمام سیستم ها 0 163 shahram
دربی تهران (( بنظر شما کدوم تیم میبره؟ )) 1 159 shahram
ایجاد امکانات در انجمن 0 111 shahram
سایت طراحیون مسدود شد 1 176 shahram
جلوگیری از کپی کردن مطالب 1 152 soft
عکس جدید امیر آقایی با ظاهری متفاوت در رودخانه 2 177 soft
ترول های با مزه سری اول 2 177 soft
تاپیک جامع سفارش کاور برای شبکه اجتماعی به رایگان 2 255 soft
کسی هست یه قالب خوب به من معرفی کنه 1 167 shahram
طراحی رایگان بنر برای کاربران انجمن 3 354 shahram
نوشته بصورت نئون 0 119 shahram
حرکت متن در نوار وضعیت 0 95 shahram
بارش برف 0 98 shahram
پیام خوش امد گویی 0 100 shahram
کد قفل کردن راست کليک 0 90 shahram
دانلود اکشن حرفه ای برای زیباتر کردن عکس 0 109 sam17
قالب کامل عکس چت 0 141 shahram
قالب کامل ربو چت (robochat) برای چت روم 0 110 shahram
اسکریپت وبلاگدهی وطن بلاگ نسخه 4.1 همراه با آموزش نصب 0 98 shahram
میگم یه وقت زشت نباشه ! ( طنز ) 2 151 shahram
تصادف وحشتناک تریلی با 25 خودرو در تبریز !+ تصاویر 2 142 shahram
دوست داری تو کدوم موقعیت باشی ( طنز ) 2 158 shahram
اوباما رو ببین !!! 2 136 shahram
اگه می تونی این جمله ها رو تکرار کن !!! 1 92 morebi
علیرضا بازدید : 83 1392/10/30 نظرات (0)

هم اکنون در مراحل فنی قرار دارد و به گفته وی سال 93 آماده نمایش خواهد شد و سینمای ایران و جهان منتظر دیدن این فیلم عظیم سینمایی است که تلاش شده با استانداردهای روز دنیا ساخته شود. به گزارش مهر، پروژه سینمایی «محمد(ص)» عنوان جدیدترین کار مجید مجیدی کارگردان و فیلمساز مطرح سینمای ایران است که این روزها در مراحل فنی قرار دارد.این فیلم عظیم سینمایی که درباره زندگی پیامبر‌اکرم‌(ص) ساخته شده است یکی از مهم‌ترین و بزرگترین پروژه‌های سینمای ایران محسوب می‌شود که با استانداردهای روز دنیا ساخته شده و یک اثر بین‌المللی خواهد بود.پرداختن به زندگی پیامبر اعظم اسلام (ص) از جمله مضامین تاریخی مذهبی است که تا کنون در سینمای ایران بدان پرداخته نشده و صد البته تولید چنین اثری نیاز به یک کارگردان حرفه‌ای همچون مجیدی داشت که پیش از این آثار شاخصی همچون بچه‌های آسمان، رنگ خدا، آواز گنجشک‌ها و .... را در کارنامه خود داشت.مجيدي که كارش را در سينما با بازيگري چند فيلم انقلابي شروع كرد، چند فيلم كوتاه و تجربي را نيز تجربه كرد و سرانجام به سمت ساخت فیلم بلند سینمایی رفت. تا سال ۲۰۱۲ ميلادي مجيدي تنها كارگردان ايراني بود كه فيلم وي «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ توانست به‌عنوان نامزد بهترين فيلم خارجي‌زبان در اسكار انتخاب شود. اما در آن سال جايزه از آن فيلم زندگي زيباي ايتاليايي به كارگرداني روبرتو پنيني شد. وي همچنين يكي از ۵ كارگرداني بود كه از سوي دولت چين براي ساختن فيلم‌هاي مستند كوتاه در مورد شهر پكن به مناسبت المپيك تابستاني پكن ۲۰۰۸ دعوت شد.



درباره مراحل تولید فیلم محمد (ص)

مجید مجیدی زمانی که تصمیم گرفت این اثر سینمایی را کلید بزند در حاشیه جشنواره فیلم رویش در مشهد گفت که به پابوس امام رضا (ع) آمده تا اجازه ساخت فیلم جدیدش را بگیرد. البته پیش از ساخت این اثر مجیدی در چندین جلسه رسمی و غیر رسمی عنوان کرده بود که دغدغه ساخت چنین فیلمی را دارد. پروژه سینمایی «محمد (ص)» پس از طی نزدیک به سه سال مراحل مقدماتی و پیش‌تولید، عید قربان سال 90 کلید خورد. اولین مرحله شروع به کار این فیلم از مهرماه سال ۱۳۸۶ با فعالیت گروه تحقیق آغاز شد تا اولین نسخه از فیلمنامه در نوروز سال ۱۳۸۸ آماده شود. طبق پیش‌بینی و برنامه‌ریزی گروه سازنده، دوره پیش تولید پروژه از خرداد ماه ۱۳۸۹ تا شهریورماه ۱۳۹۰ تعیین شد تا در پایان این مرحله، فیلمبرداری آغاز شود.لوکیشن اصلی فیلم شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم است که 100 هکتار مساحت دارد و به گفته حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، با ساخت شهرک سینمایی مدینه و مکه، گام‌های بزرگی جهت ساخت فیلم‌هایی با موضوع پیامبر(ص) برداشته شده است. این فیلم در کرمان و عسلویه هم فیلمبرداری شد و در آخرین گام ـ پس از عدم موافقت هندی‌ها ـ این فیلم در آفریقا جلوی دوربین رفت. این سکانس‌ها به تعداد زیادی فیل نیاز داشت، چراکه بیانگر ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاه او بود. حضور کامبوزیا پرتوی در کنار مجید مجیدی به‌عنوان نویسنده فیلمنامه این پروژه عظیم، رویکرد موجود در فیلم را به خوبی نمایش می‌دهد؛ اینکه مجیدی قصد کرده در بخش اول این فیلم سینمایی کودکی پیامبر(ص) را به تصویر بکشد. پرتوی سال‌ها به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های سینمای ایران در زمینه ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوانان مطرح بوده و حالا وقتی قرار است مجیدی در فیلم «محمد (ص)» کودکی حضرت رسول تا 13 سالگی ایشان را تصویر کند نام پرتوی به میان می‌آید. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس در گفت‌وگویی درباره چگونگی نگارش فیلمنامه این پروژه گفت: در مورد این کار من و آقای مجیدی و آقای حیدریان جلساتی با هم داشتیم و در مورد کار با هم صحبت می‌کردیم و در زمان‌های مورد نیاز نیز از متخصصان دیگر رشته‌ها کمک می‌خواستیم.

بعد از آنکه متن پیش می‌رفت و نوشته می‌شد دوباره دور هم جمع می‌شدیم و فیلمنامه خوانده و نظرات جمع‌آوری می‌شد. بعد از اصلاحاتی که روی متن صورت می‌گرفت کار ادامه پیدا می‌‌کرد. برای کامل شدن متن حمید امجد نیز به نویسندگان فیلمنامه این پروژه پیوست؛ فردی که سال‌ها تجربه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر دارد. پرتوی در این مورد افزود: بعد از آنکه نوشتن فیلمنامه تمام شد، صحبتی صورت گرفت که در مورد دیالوگ‌ها با فردی که نمایش کار کرده مشورت کنیم و حمید امجد انتخاب شد. او روی بخش‌هایی از دیالوگ‌ها کار کرد. یک فیلمنامه‌نویس باید آنقدر نمایشنامه بخواند که تمام ذهنش برای دیالوگ‌نویسی آماده شود. پس از گذراندن مراحل فیلمبرداری در مناطق مختلف همچون شهرک سینمایی که توسط همین گروه ساخته شد در اطراف قم و همچنین عسلویه و اطرف تهران، فیلمبرداری سکانس‌های پایانی با حضور مقام معظم رهبری در همان شهرک سینمایی نور گرفته شد. این بازدید که اولین دیدار حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای از مراحل تولید یک پروژه سینمایی محسوب می‌شود، نزدیک به ۶ ساعت ادامه یافت و ایشان از قسمت‌های مختلف لوکیشن ساخته شده از جمله قسمت شهر مکه، شعب ابیطالب که داخل آن است، دیر بحیرا و قسمت مدینه با حوصله بازدید کردند و در خلال بازدید، مجید مجیدی کارگردان، تهیه کننده و دیگر دست اندرکاران پروژه، توضیحات لازم را به رهبر معظم انقلاب دادند. در این بازدید علاوه بر توضیحات کامل مجیدی برای حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، ایشان هم دقایقی در جمع عوامل پروژه صحبت کردند.نزدیک به یک سال ساخت این پروژه به طول انجامید و پس از آن نیز سکانس‌هایی در آفریقا فیلمبرداری شد که عنوان می‌شود صحنه‌های بسیار بکری است. مجید مجیدی در طول ساخت این پروژه عظیم با رسانه‌های داخلی گفت‌وگو نکرد ولی گفت‌وگوهایی با شبکه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف خارجی انجام داد که در آنها به ویژگی‌های کار و دغدغه خود از ساخت این پروژه اشاره کرد.



حضورعوامل بین‌المللی

در یکی از این گفت‌وگوها مجید مجیدی تاکید کرد: تا کنون درباره حضرت عیسی (ع) 250، حضرت موسی (ع) 120، پیامبران دیگر 80 و بودا 40 فیلم ساخته شده است. تنها فیلمی که درباره زندگی پیامبر (ص) تاکنون ساخته شده «محمد رسول ا...» است. ما متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم شخصیت پیامبر (ص) را به خوبی به غرب معرفی کنیم و دشمن هم از این موضوع استفاده کرده است. من به‌عنوان یک مسلمان وظیفه خود دانستم در این شرایط که در غرب، اسلام‌هراسی در جریان است با ساخت فیلمی درباره پیامبر اسلام این خلاء را پر کنم. ما می‌توانیم درباره حضرت محمد (ص) و اسلام موضوعات زیادی را به دنیا معرفی کنیم و سینما یک فرصت مناسب است.مجیدی همچنین در ادامه درباره ساخت پروژه سینمایی «محمد (ص)» عنوان کرد: ساخت این پروژه 7 سال است که ادامه دارد و تقریبا در حال اتمام است.

تحقیق درباره این پروژه سه سال طول کشید و به احتمال زیاد طی یک سال آینده برای اکران آماده می‌شود. در این فیلم بسیاری از مواردی که درباره حضرت محمد (ص) بیان نشده است به تصویر کشیده می‌شود. این کارگردان در ادامه بیان کرد: برای این فیلم ما شهر مکه را کاملا شبیه‌سازی کردیم و در بخش‌هایی هم مدینه را نشان می‌دهیم.وی درباره حضور ویتوریو استورارو مدیر فیلمبرداری ایتالیایی این فیلم توضیح داد: وی تاکنون پنج بار نامزد اسکار شده و سه بار این جایزه را دریافت کرده است. من به طور مستقیم برای حضور در این پروژه با وی صحبت کردم و او نیز قبول کرده و اعلام داشته که باعث افتخارش است در این پروژه سهیم باشد. البته این فیلمبردار هم اکنون مشغول آماده کردن کتابی درباره حضرت محمد (ص) است و حدود سه سال است که تحقیقات آن را انجام می‌دهد. شبی که برای حضورش در این پروژه تماس گرفتم وی در حال خواندن حدیثی درباره معراج بود. این موضوع نمی‌تواند یک تصادف باشد. استورارو زمانی که قرار بوده در این پروژه حضور یابد از پیامبر(ص) می‌خواهد او را کمک کند.

مقایسه فیلم مجیدی با مصطفی عقاد

همانطور که مجیدی اشاره کرده بود، سال‌ها همزمان با وفات، ولادت یا بعثت حضرت محمد‌(ص) تنها فیلم مرتبطی که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران می‌توانست روی آنتن بفرستد «محمد رسول‌ا...» ساخته مصطفی عقاد بوده است.اما مجیدی کارگردان «محمد(ص)» در مقایسه‌ای میان فیلم خود و فیلم مصطفی عقاد که از فیلم‌های محبوب ایرانیان است، عنوان کرد: مرحوم مصطفی عقاد این فیلم را ساخت و البته این فیلم از منظری جفا به حضرت رسول است چرا که در این فیلم فقط شاهد جهاد و جنگ هستیم و تصویر ارائه شده از اسلام در این فیلم شمشیر است. البته پیامبر(ص) جنگ‌های تدافعی داشته‌اند. منشور پیامبر در جنگهای دفاعی که داشته‌اند می‌تواند منشور حقوق بشر در جنگ باشد.او همچنین در مورد فیلم‌هایی که به تحریف چهره پیغمبر پرداخته‌اند، گفت: سلوک پیامبر از جنس زندگی است. ایشان از کودکی به صفت امین متصف شدند آن هم در جامعه‌ای که بویی از اخلاق نبرده بود. خصائل زیبای اسلامی در وجود حضرت متجلی است و ایشان برای همه بشریت الگوست. ما در مقابل نسخه ارائه شده توسط معاندان از حضرت رسول نیامده‌ایم نسخه بهتری ارائه دهیم. مقابله با این معاندان می‌تواند ارائه الگو و تصویری درست از حضرت باشد. در پروژه حضرت محمد(ص) منابع عظیم و خوبی از اهل سنت و شیعه گردآوری شد. این فیلم دوران کودکی پیامبر تا 13 سالگی را روایت می‌کند.از ابتکارات مجید مجیدی این بود که پس از پایان فیلمبرداری فیلم «محمد(ص)» جشنواره و جایزه نشانه‌نوشته‌ فیلم محمد رسول‌ا...(ص) را پایه‌گذاری کرد.



مجید مجیدی رئیس این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود درباره این رویداد گفت: فیلم محمد رسول‌ا...(ص) به دلیل اهمیت موضوعی که دارد و با توجه به حساسیت‌هایی که در جهان اسلام نسبت به این فیلم وجود دارد و علاوه بر تمام اینها به خاطر هجمه‌ها و هتک حرمت‌هایی که در این چند سال اخیر به شخصیت رسول‌ا...(ص) و دین مبین اسلام وارد شده است، نیاز به جشنواره نام‌نوشته‌ داشت. برای عنوان این فیلم جایزه نشانه‌نوشته‌ای ترتیب دادیم و از همه هنرمندان جهان اسلام خواستیم که همه جمع شوند تا یک جریان و حرکت مناسب و خوب را شروع کنیم.در حال حاضر داوری این جشنواره به پایان رسیده است و به زودی برندگان معرفی خواهند شد و در همین راستا نشانه‌نوشته فیلم هم انتخاب خواهد شد.

آخرین یادداشت مجید مجیدی

مجیدی چند روز پیش و در آستانه میلاد حضرت رسول(ص) در یادداشتی اشاره کرد: هر ساله در چنين روزهايي كه عطر ميلاد پيامبر عشق و رحمت(ص) در فضاي ميهنم می‌پيچد، بسياري از هموطنانم كه مرا می‌بينند بيش از پيش از من سراغ فيلم «محمد(ص)» را می‌گيرند و می‌پرسند كه سرانجام كار به كجا رسيده است؟ حق دارند از پس سال‌ها كار مداوم ما و بی‌خبري آنها، پرسشگر اين موضوع باشند اما گروه ديگري هم هستند كه در طول سال مرا با همين پرسش به چالش می‌كشند. آنان آشنايان به محتواي فيلم هستند كه می‌دانند چه پيامي در راه است و لذا مشتاقانه انتظار می‌كشند. در بخش دیگر این یادداشت آمده است: اينان به انتظارند اين بار با سلاح فرهنگ و هنر به جنگ خشونت‌طلباني برويم كه نام مقدس اسلام و محمد‌(ص) را دزديده‌اند و در عراق و سوريه و لبنان و پاكستان به پشتوانه درهم و دينار‌ها غارت می‌كنند، آتش می‌زنند، منفجر می‌كنند و سرها را صدها صدها می‌برند. اينان اميدوارند پيام عشق و مهرباني از راه برسد و هر كه در هر جاي اين جهان، نفرت می‌كارد و خشم درو می‌كند به اين مباهله فرهنگي دعوت شود.کارگردان فیلم محمد(ص) آورده است: اينك به هر دو گروه مژده می‌دهم كه مراحل تدوين و جلوه‌های ويژه و ساخت موسيقي و طراحي صدا به خوبي پيش می‌رود و اين آماده سازي‌ها البته با تأني و احتياط صورت می‌گيرد زيرا نام محمد(ص) آنچنان بزرگ است كه من ناچيز را هر روز و هر لحظه ترس و هيبتي آميخته با احترام فرامي گيرد و لذا بر حساسيت و دقت من بيش از پيش می‌افزايد.

عوامل و خلاصه از داستان فیلم

پروژه عظیم «محمد(ص)» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر(ص) در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد(ص) با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.



فهرست عوامل فیلم سینمایی محمد(ص) عبارتند از کارگردان: مجید مجیدی، نویسنده فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی، مجید مجیدی، با همکاری حمید امجد، مشاور کارگردان: رضا میرکریمی، کارگردانهای یونیت دوم: بیژن میرباقری، سیروس حسنپور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: لوکا لاچین، دستیاران کارگردان: علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرائی، مدیر فیلمبرداری: ویتوریو استورارو، فیلمبردار: حمید خضوعی ابیانه، طراح تولید (مدیر طراحی صحنه، دکور و آکسسوار): میلژن کرکا کلژاکویچ، مدیران و طراحان هنری: محسن شاه ابراهیمی، حمید قدیریان، بابیک برانمیر (بانه)، طراحی هنری: اصغر نژادایمانی، بهزاد آدینه، طراحی آکسسوار: فرانکو فوماگالی، طراحی لباس: مایکل اوکانر، طراحی گریم: جیانتو دروسی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: اسکات اندرسون، هماهنگ کننده: امیررضا معتمدی، جلوه‌های ویژه میدانی: کوریدوری، جواد شریفیراد، مستندسازی پروژه: محمد مقدم، مهتاره علیزاده، امور بین‌الملل: رضا تشکری، امور مالی: مهدی نیرومند، هماهنگی امور مدیریت پروژه: نریمان شاداب، مدیران تولید: مجتبی متولی، محمد رضا منصوری، فرهاد کینژاد، تهیه کننده‌های اجرایی: پروانه پرتو، علیرضا رضاداد، تهیه کننده و سرمایه گذار: شرکت سینمایی نور تابان، مدیر پروژه محمد مهدی حیدریان.علیرضا شجاع نوری براي بازي در نقش عبدالمطلب، پدربزرگ پيامبر اكرم‌(ص)، مهدي پاكدل براي نقش ابوطالب، عموي پيامبر‌(ص)، ساره بيات براي نقش حليمه، دايه‌ پيامبر(ص)، مينا ساداتي براي نقش آمنه، مادر پيامبر(ص)، محسن تنابنده براي نقش ساموئل، تاجر يهودي، داریوش فرهنگ براي نقش ابوسفيان، رعنا آزادي‌ور برای نقش ام‌جميل، همسر ابولهب، حميدرضا تاج‌دولت برای نقش حمزه، عموي پيامبر(ص)، صادق هاتفي برای نقش بحيرا، راهب مسيحي، محمد عسگري برای نقش ابولهب، عموي پيامبر(ص) و حدود ۵۰۰ بازیگر و هنرور در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. این فیلم هم‌اکنون در آلمان توسط روبرتو پرپیگنانی تدوین می‌شود و این مرحله از کار همچنان ادامه دارد.همچنین به طور همزمان موسیقی توسط آی. آر. رحمان ساخته می‌شود. این آهنگساز جوایز متعدی تا کنون دریافت کرده است که از میان آنها می‌توان به جایزه اسکار بهترین موسیقی برای فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» اشاره کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1162
  • کل نظرات : 304
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 789
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 142
  • بازدید امروز : 1,520
  • باردید دیروز : 675
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 5,067
  • بازدید ماه : 12,288
  • بازدید سال : 74,751
  • بازدید کلی : 1,405,036